همه چیز درباره قرص های جوشان!

قرص های جوشان از حدود ۲۵۰ سال پیش وارد بازار دارویی شده و در سر تا سر دنیا، حتی میان افرادی که به بیماری خاصی مبتلاء نیستند بسیار پرطرفدار بوده اند. دانشمندان با الهام از نمک هایی که در چشمه های معدنی وجود داشته و مردم نوشیدن آن را برای سلامتی شان مفید می دانستند، قرص های جوشان را تولید کردند.

مهمترین مزیت قرص های جوشان نسبت به باقی مکمل های ویتامین، مصرف ساده و تامین آب مورد نیاز بدن است. ابتلاء به بسیاری از بیماری ها، موجب تورم گلو میشود و این امر، بلعیدن را دشوار میسازد. اما برای مصرف قرص جوشان، کافی است قرص را داخل یک لیوان آب که به دمای محیط رسیده است بیندازید به راحتی آن را بنوشید. سرعت و میزان جذب ویتامینِ موجود در قرص های جوشان در بدن، به علت محلول شدن آن در آب، بسیار بالاست. از طرفی PH محلول حاصل از حل شدن قرص جوشان در آب، موجب تخلیه ی سریع تر دارو از معده به روده ی کوچک می شود.

شما میتوانید انواع مختلف قرص های جوشان حاوی ویتامین های مختلف را از داروخانه ها و بدون نسخه ی پزشک تهیه نمایید اما به خاطر داشته باشید استفاده ی دراز مدت و خودسرانه ی قرص های ویتامینِ جوشان ممکن است موجب بروز بیماریهای گوارشی، افزایش فشار خون، ایجاد حساسیت و ضعف سیستم ایمنی بدن شود. در نتیجه اگر قصد دارید به مدت طولانی از قرص های جوشان استفتده کنید، بهتر است با پزشک تان مشورت کنید.

قرص های جوشان به خاطر طعم های متنوع و دلپذیر و هضم آسان، مورد علاقه ی اکثر افراد هستند. اما به یاد داشته باشید که هرگز قرص های جوشان را بدون آب مصرف نکنید. مصرف قرص های جوشان، بدون آب، صدمات زیادی بر معده و دستگاه گوارش وارد میسازد. زیرا آزاد شدنِ یکباره ی گاز کربن درون معده آلرژی های شدیدی در فرد ایجاد میکند. همچنین هرگز قرص های جوشان را نجوید. جویدن قرص های جوشان به دندان ها آسیب میرساند.

در نهایت، با وجود مصرف آسان و فواید زیاد قرص های ویتامین جوشان، بهتر است مانند هر مکمل دارویی دیگر، قبل از مصرف طولانی مدت آن ها با پزشک تان مشورت کنید.  

نوشته های مرتبط

۲۰

تیر
دانستنی ها, وبلاگ, وبلاگ

آیا پوستِ ماهی مصرف کنیم یا خیر؟!

همانطور که قطعاً میدانید، ماهی یکی از پرطرفدار ترین منابع پروتئین حیوانی در سرتاسر جهان میباشد. درواقع، تخمین زده میشود که انسان ها سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون تُن از انواع ماهی ها مصرف می نمایند. و این میزان بالای مصرف ماهی دلیلی جز مقوی، خوش خوراک و سالم بودن این ماده غذایی ندارد. اما ممکن است […]

۰۸

تیر
آشپزی, وبلاگ, وبلاگ

پاستای گوجه و تُن ماهی!

اگر به دنبال دستور پخت غذایی سرشار از پروتئین و سبزیجات هستید که مورد پسند تمام افراد خانواده باشد، پاستای گوجه و تُن ماهی بهترین انتخاب است! این غذا، خوشمزه و سرشار از مواد غذایی ارزشمند است. به علاوه، این دستور پخت، دست شما را برای انتخاب هر نوع سبزیجاتی که در یخچال دارید و میخواهید قبل[…]

۳۰

خرداد
دانستنی ها, وبلاگ, وبلاگ

تفاوت میگوها در چیست؟

بافت لطیف و طعم خوش ذاتی میگو در کنار خواص بی نظیر آن، میگو را به یکی از پرطرفدار ترین منابع غذایی تبدیل کرده است. اما سوالی که برای طرفداران میگو پیش می آید این است که تفاوت انواع مختلف میگو در چیست؟ در ادامه، به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. تفاوت اصلی انواع مختلف میگو مثل[…]