با سالمون، جورِ دیگه ای ببین!

بدیهی است که سلامت تمام حواس پنجگانه اهمیت بسیار زیادی دارد. ولی همه ی ما بیش از هر حس دیگری، بر بینایی خود تکیه می کنیم. در واقع، چشم ها دومین دستگاه پیچیده ی بدن، بعد از مغز می باشند و قدرت پردازش ۳۶۰۰۰ داده را در مدت تنها یک ساعت دارند!

با دانستن پیچیدگی و کار عظیمی که دستگاه بینایی برای بدن انجام میدهد، بهتر میتوانیم درک کنیم که رساندن مواد مغذی مورد نیاز چشم ها از طریق تغذیه ی صحیح، چه اهمیت والایی دارد.

ماهی سالمون برای چشم های شما، حکم یک اَبَر-خوراک را دارد! این ماهی دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین D , و نیاسین میباشد که برای سلامت چشم ها، نقشی حیاتی ایفا میکنند.

اسیدهای چرب امگا۳ ساختار گیرنده ی نوری در شبکیه ی چشم را تقویت میکند. “دوکوزا هگزانوئیک اسید” یا “DHA”، نوعی اسید چرب امگا۳ است که با حفاظت از ساختار سلول های شبکیه ی چشم به بینایی شما کمک شایانی میکند. سلول های شبکیه ی چشم، وظیفه ی تبدیل نور به سیگنال هایی را برعهده دارند که برای تشخیص رنگ ها و میزان تاریکی و روشنی، به مغز فرستاده میشوند. امگا۳ همچنین برای پیشگیری و درمان خشکی چشم، فایده ی زیادی دارد.

نیاسین موجود در ماهی سالمون، از آب مروارید که در بینایی اختلال ایجاد میکند، جلوگیری کرده و برای درمان آن بسیار موثر است. همچنین ویتامین D موجود در ماهی سالمون، از پیرچشمی و آسیب هایی که اشعه های مضر آفتاب بر چشم وارد میکنند، جلوگیری میکند.

ناگفته نماند که ماهی سالمون حاوی مقادیر زیادی آستاکسانتین است که رنگ نارنجی-صورتی گوشت ماهی سالمون هم بخاطر وجود همین ماده میباشد. آستاکسانتین نوعی کارتنوئید است که خواص آنتی اکسیدان بالای آن، از انواع سرطان های چشم وهمچنین سرطان نواحی دیگر بدن، جلوگیری میکند.

برای تضمین سلامت چشم ها بهتر است در هفته ۲ الی ۳ بار در حجم ۱۰۰ گرم از ماهی سالمون استفاده کنیم. این ماهی پرطرفدار را میتوان  به شیوه های خلاقانه ای طبخ کرد که این دستورعمل ها را در سایت زودفیش برای شما عزیزان قرار داده ایم.

نوشته های مرتبط

۲۰

تیر
دانستنی ها, وبلاگ, وبلاگ

آیا پوستِ ماهی مصرف کنیم یا خیر؟!

همانطور که قطعاً میدانید، ماهی یکی از پرطرفدار ترین منابع پروتئین حیوانی در سرتاسر جهان میباشد. درواقع، تخمین زده میشود که انسان ها سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون تُن از انواع ماهی ها مصرف می نمایند. و این میزان بالای مصرف ماهی دلیلی جز مقوی، خوش خوراک و سالم بودن این ماده غذایی ندارد. اما ممکن است […]

۰۸

تیر
آشپزی, وبلاگ, وبلاگ

پاستای گوجه و تُن ماهی!

اگر به دنبال دستور پخت غذایی سرشار از پروتئین و سبزیجات هستید که مورد پسند تمام افراد خانواده باشد، پاستای گوجه و تُن ماهی بهترین انتخاب است! این غذا، خوشمزه و سرشار از مواد غذایی ارزشمند است. به علاوه، این دستور پخت، دست شما را برای انتخاب هر نوع سبزیجاتی که در یخچال دارید و میخواهید قبل[…]

۳۰

خرداد
دانستنی ها, وبلاگ, وبلاگ

تفاوت میگوها در چیست؟

بافت لطیف و طعم خوش ذاتی میگو در کنار خواص بی نظیر آن، میگو را به یکی از پرطرفدار ترین منابع غذایی تبدیل کرده است. اما سوالی که برای طرفداران میگو پیش می آید این است که تفاوت انواع مختلف میگو در چیست؟ در ادامه، به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. تفاوت اصلی انواع مختلف میگو مثل[…]